Artykuły patrystyczne

II. Judeochrześcijaństwo

Jedną z konsekwencji epidemii covid-19 jest przejście systemu edukacji w tryb nauki zdalnej. Ks. dr Przemysław Szewczyk oraz kanał YouTube’owy Maskacjusz TV zapraszają na cykl wykładów patrystycznych, które powstały w czasie obostrzeń związanych z epidemią.

Zobacz inne wykłady:

I. Kim są Ojcowie?
III. Kościół w Cesarstwie Rzymskim
IV. Schizmy po prześladowaniach
V. Początki monastycyzmu chrześcijańskiego
VI. Kształtowanie się hierarchii kościelnej
VII. Patriarchaty starożytnego Kościoła
VIII. Ariusz i arianizm
IX. Synody i sobory pierwszych wieków
X. Dogmat chrystologiczny
XI. Wielcy Ojcowie Kościoła Wschodniego
XII. Wielcy Ojcowie Kościoła Zachodniego


Drogi Czytelniku,

bardzo się cieszymy Twoją obecnością na tym portalu! Cieszy nas Twoje zainteresowanie myślą, nauką i życiem Ojców Kościoła, bo sami jesteśmy głęboko przekonani, że Kościół dla swojej żywotności potrzebuje nieustannego czerpania z tych, których wybrał Bóg, żeby byli aż do końca istnienia świata jego Ojcami.

Nasz portal opiera się na pracy woluntarnej kilku osób, konieczne koszty (opłacenie serwera i podstawowych usług informatycznych) pokrywa Stowarzyszenie „Dom Wschodni – Domus Orientalis”. Jeśli chcecie wesprzeć rozbudowę portalu, będziemy wdzięczni za Wasze wsparcie. Dzięki przekazanym nam środkom, będziemy w stanie zrealizować dużo więcej tłumaczeń, nagrań filmowych i publikacji oraz dotrzeć do większego grona odbiorców.

Środki na portal Patres.pl można przekazać na konto:
mBank, 70 1140 2004 0000 3002 7483 9388
W tytule przelewu należy podać: patres.pl

PRZEKAŻ 30 PLN PRZEKAŻ 50 PLN  PRZEKAŻ 100 PLN

Dziękujemy!

Jeden komentarz do “II. Judeochrześcijaństwo

  • Bardzo dziękuję za cały cykl niezwykle interesujących i w moim przekonaniu potrzebnych wykładów. Jeśli można, chciałabym dopytać o kwestię wyznaczenia daty Wielkanocy według kalendarza rzymskiego. W pierwszym wykładzie mówił Ksiądz, że Kościół od samego początku aż do dziś wszelkie nowe myśli lub sprawy sporne rozstrzyga w oparciu o zgodność z nauczaniem i tradycją Ojców. Tutaj pada stwierdzenie, że odrzucono argument tradycji Ojców (tzn. świętowania Paschy razem z Żydami), ponieważ przeważył argument zachowania jedności Kościoła, a także przesunięcie akcentu z obrzędowości na sens duchowy Paschy. Czy zatem należy rozumieć, że ta decyzja zapadła wbrew tradycji, czy też, że zdecydowano, iż w świetle tradycji apostolskiej zachowanie jedności Kościoła jest ważniejsze niż ścisłe trzymanie się daty 14 Nisan?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *